Udzielenie pozwolenia na rozbiórkę

2007-11-26 0849
Art. czytany: 9509 razy

Podstawa prawna: Art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1409)

Wymagane dokumenty:

Wniosek o udzielenie pozwolenia na rozbiórkę (wzór dostepny w Wydziale).

Do wniosku należy dołączyć :
1. Zgodę właściciela obiektu,
2. Szkic usytuowania obiektu budowlanego,
3. Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
4. Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
5. Pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi,
6. W zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu.

Opłaty:
Podania oraz załączniki do podań nie podlegają opłacie skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz. U. z 2012r., poz. 1282 z późn. zm.

Wymagane opłaty:
1. Opłata skarbowa od pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego: 36,00 PLN.
2. Zwalnia się od opłaty skarbowej zaświadczenia i pozwolenia na rozbiórkę w sprawach mieszkaniowych

Sposób dostarczenia dokumentów:
Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika względnie przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Olecku.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Starostwa Powiatowego w Olecku 19–400 Olecko, ul. Kolejowa 32, I piętro pokój
Sekretariat udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta.

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:
Wydział Budownictwa, III piętro,
tel. (0-87) 520-24-75, 520-21-47 wew.49 lub 48

Termin załatwienia sprawy:
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego /tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z pózn. zm./:
- organy administracji publicznej obowiązane sa załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki,
- niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę,
- nie później niż w ciągu 1 m-ca, sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego,
- nie później niż w ciągu 65 dni od dnia wpłynięcia wniosku w sprawach szczególnie skomplikowanych.
W większości przypadków wydanie decyzji pozwolenia na rozbiórkę następuje „w ciągu kilku dni” od dnia złożenia kompletu dokumentów.

Sposób załatwienia sprawy:
Rozstrzygniecie sprawy następuje w formie decyzji przesyłanej do wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji lub przez ustanowionego pełnomocnika w terminie uzgodnionym z pracownikiem odpowiedzialnym za załatwienie sprawy.

Tryb odwoławczy:
W przypadku decyzji odmowy lub stronie niezadowolonej służy odwołanie do Wojewody Warminsko-Mazurskiego za pośrednictwem Starosty Oleckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia jej stronie. Odwołanie składa sie na piśmie w kancelarii urzędu.