Odpowiedź na zapytanie w sprawie SIWZ - zaopatrzenie pojazdów samochodowych w materiały pędne od 01.01.2014r. do 31.12.2016r.

2013-11-28 1417
Art. czytany: 3868 razy

Powiatowy Zarząd Dróg w Olecku
Wojska Polskiego 12, 19-400 Olecko
e-mail: pzd@powiat.olecko.pl
Tel. (087) 520 22 24, Fax (087) 520 22 25


Pismo: PZD.III.342/28/13/1 Olecko dnia: 2013-11-28



O D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie SIWZ



Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-11-25 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na: Zaopatrzenie pojazdów samochodowych w materiały pędne od 01.01.2014r. do 31.12.2016r.,


Treść wspomnianej prośby jest następująca:

1. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zakupu paliwa w formie bezgotówkowej przy użyciu kart paliwowych - mikroprocesorowych kart paliwowych (par 1 ust. 2 projektu umowy) i zaakceptuje, aby karty paliwowe wydane zostały w ciągu 15 dni roboczych od przedłożenia wniosku/zamówienia na karty przez Zamawiającego po podpisaniu umowy, lub przedłożenia wniosku/zamówienia w przypadku blokady danej karty (utrata, zmiana danych i itp.) lub zamówienia nowej karty, przy jednoczesnej akceptacji opłaty za karty:

- 0 zł netto za kartę nową,

- 10 zł netto za kartę wymienną (na skutek zagubienia, kradzieży, zmiany dotychczasowych danych etc.),

- w przypadku kart z nadrukiem logo Zamawiającego koszt karty wynosi 30 zł netto?


2. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia już do właściwej umowy załącznika w postaci ogólnych warunków sprzedaży i używania kart paliwowych - w odniesieniu do kwestii nie uregulowanych w umowie i zaakceptuje, aby na etapie zawierania umowy została doprecyzowana właściwa nazwa regulaminu używania kart danego Wykonawcy (np. w sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie stosuje się przepisy regulaminy Wykonawcy, tj. ……z dnia ……….. r. Zamawiający potwierdza doręczenie mu regulaminu Wykonawcy)?


W przypadku braku akceptacji Zamawiającego wg powyższego wszelkie kwestie dotyczące kart, a nie uregulowane w istotnych postanowieniach umownych powinny zostać uregulowane we właściwej umowie, m.in. reklamacje jakie są wskazane w regulaminie Wykonawcy, W przypadku braku akceptacji Zamawiającego wg powyższego wszelkie kwestie dotyczące kart, a nie uregulowane w istotnych postanowieniach umownych powinny zostać uregulowane we właściwej umowie, m.in. reklamacje jakie są wskazane w regulaminie Wykonawcy, tj.: 'W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego odstępstw w jakości paliwa od obowiązujących norm, obowiązuje następująca droga reklamacyjna: reklamacja powinna być złożona na piśmie (dopuszczalna jest forma elektroniczna na adres: ………..@......................, która zostanie potwierdzona pisemnie) i powinna zawierać uzasadnienie reklamacji oraz żądanie Zamawiającego. Od momentu przyjęcia reklamacji Wykonawca ma 14 dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji i podjęcie decyzji o odrzuceniu lub uznaniu reklamacji. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga zebrania dodatkowych informacji, w szczególności uzyskania od Zamawiającego lub operatora stacji paliw, Wykonawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia uzyskania tych informacji. W przypadku uznania reklamacji, Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia poniesionej przez Zamawiającego szkody w wysokości udokumentowanej odpowiednimi rachunkami/fakturami (np. za naprawę). Dla uniknięcia wątpliwości naprawienie szkody przez Wykonawcę nie obejmuje utraconych przez Zamawiającego korzyści. Zakończenie postępowania reklamacyjnego u Wykonawcy nie zamyka możliwości dochodzenia swych praw na drodze sądowej.' - czy Zamawiający wyraża zgodę na takie rozwiązanie?


3. W odniesieniu do zapisów SIWZ i projektu umowy, informujemy, że Wykonawca daje możliwość tankowania paliwa na wszystkich swoich stacjach, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych, nie ogranicza zatem lokalizacyjnie Zamawiającego co do stacji paliw. Czy Zamawiający może zaakceptować taką sytuację i w przypadku ewentualnej modernizacji lub wyłączenia ze sprzedaży danej stacji dokonywać transakcji na innej stacji paliw Wykonawcy położonej najbliżej siedziby stacji modernizowanej, nie koniecznie działającej w trybie całodobowym (w okresie realizacji umowy może zaistnieć ewentualność jej modernizacji - dostosowanie standardu do wymogów Unii Europejskiej)?


4. Czy Zamawiający będzie nadzorował realizację zamówienia i powiadomi Wykonawcę o konieczności blokady kart z tytuły wyczerpania wartości zamówienia?


5. W odniesieniu do SIWZ, formularza ofertowego i zapisów projektu umowy Wykonawca pyta czy Zamawiający wyraża zgodę:

- aby dopuścić termin zapłaty liczony: 14 od daty wystawienia faktury, a nie od daty dostarczenia dokumentów rozliczeniowych i faktury? Wykonawca wystawiając fakturę nie może w fakturze określić terminu płatności od dostarczenia, gdyż nie będzie znał faktycznego terminu otrzymania faktury przez Zamawiającego, na etapie jej wystawiania.

Wobec tego Wykonawca umożliwia elektroniczną fakturę, tzw. e-fakturę, która jest dostępna dla Zamawiającego niezwłocznie po jej wystawieniu


Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:

1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zakupu paliwa w formie bezgotówkowej przy użyciu kart paliwowych - mikroprocesorowych kart paliwowych i zaakceptuje, aby karty paliwowe wydane zostały w ciągu 15 dni roboczych od przedłożenia wniosku/zamówienia na karty przez Zamawiającego po podpisaniu umowy, lub przedłożenia wniosku/zamówienia w przypadku blokady danej karty (utrata, zmiana danych i itp.) lub zamówienia nowej karty, przy jednoczesnej akceptacji opłaty za karty:

- 0 zł netto za kartę nową,

- 10 zł netto za kartę wymienną (na skutek zagubienia, kradzieży, zmiany dotychczasowych danych etc.),

- w przypadku kart z nadrukiem logo Zamawiającego koszt karty wynosi 30 zł netto.


2. Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia już do właściwej umowy załącznika w postaci ogólnych warunków sprzedaży i używania kart paliwowych - w odniesieniu do kwestii nie uregulowanych w umowie i zaakceptuje, aby na etapie zawierania umowy została doprecyzowana właściwa nazwa regulaminu używania kart danego Wykonawcy.


3. Zamawiający może zaakceptować transakcję na innej stacji paliw Wykonawcy jedynie na terenie miasta Olecko, powiat olecki, woj. warmińsko – mazurskie.


4. Zamawiający będzie nadzorował realizację zamówienia i powiadomi Wykonawcę o konieczności blokady kart z tytuły wyczerpania wartości zamówienia.


5. Zamawiający nie wyraża zgody, aby termin zapłaty liczony był: 14 od daty wystawienia faktury (§ 5 ust.1 umowy).


Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.



Zamawiający