(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Organy Powiatu
A Starostwo Powiatowe
A Oświadczenia majątkowe
A Gminy
A Jednostki organizacyjne
A Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
A Spółki prawa handlowego
A Organizacje pozarządowe
A Finanse i mienie
A Nabór pracowników
A Przetargi
A Licytacje
A Jak załatwić sprawę
A Aktualności
A Ostrzeżenia pogodowe
A Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
A Kontrole
A Petycje
A Lobbing
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Nieodpłatna pomoc prawna
A Informacja publiczna
A Obsługa osób niepełnosprawnych
A Wybory samorządowe 2018
A Dostępność
A Biuro Rzeczy Znalezionych
A Prawo miejscowe
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
  
A Skargi i Wnioski
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A Podstawy prawne działania powiatu
A Sprzedaż nieruchomości powiatu
A Wybory samorządowe 2010
A Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
A» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
A» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
A» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
A» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Architektury i Budownictwa
  • Zakres działania
  • Wydział Architektury i Budownictwa

    Zapewnia obsługę w zakresie: udzielania pozwoleń na budowę, rozbiórkę i zmianę sposobu użytkowania obiektów, wydawania zaświadczeń, przyjmuje zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę.

    Do podstawowych zadań Wydziału należy:

    1. Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru urbanistyczno – budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi z zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu a także wymaganiami ochrony środowiska.

    2. Wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie:

    1) zgodności rozwiązań architektoniczno – budowlanych z przepisami techniczno – budowlanymi, z obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,

    2) właściwego wykonania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i przynależności do odpowiedniej izby architektów i inżynierów,

    3) wprowadzenia do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie.

    3. Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych.

    4. Nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie nadzoru autorskiego.

    5. Wydawanie pozwoleń na budowę, rozbiórkę i zmianę sposobu użytkowania.

    6. Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.

    7. Zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.

    8. Przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę.

    9. Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę.

    10. Nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzanie projektu budowlanego.

    11. Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę.

    12. Prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę, przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem.

    13. Przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby.

    14. Nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczania w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia.

    15. Rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości.

    16. Prowadzenie rejestrów wydawanych dzienników budowy.

    17. Wydawanie zaświadczeń o zabudowie działki.

    18. Potwierdzenie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali.

    19. Prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju.

    20. Opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego gminnych i województwa.

    21. Potwierdzenie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego.

    22. Poświadczenie oświadczeń zamawiającego wykonanie robót dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla celów podatku od towarów i usług.

    23. Opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

    24. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu prawa budowlanego.

    25. Określanie niezbędnych środków finansowych na remonty i inwestycje dla wskazanych przez Zarząd jednostek podległych Powiatowi.

    26. Sporządzanie kosztorysów inwestorskich, kosztorysów ślepych, przedmiaru robót na zadania wymienione w ust.25.

    27. Organizowanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na inwestycje prowadzone przez Starostwo.

    28. Kontrola z ramienia Starostwa wykonywanych inwestycji i remontów.

    29. Przygotowanie i nadzór nad prowadzonymi inwestycjami powiatu, zamówień publicznych na roboty budowlane.

    30. Przygotowywanie sprawozdań i raportów dotyczących zamówień publicznych.

    31. Bieżący nadzór nad realizacją umów zawartych w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na inwestycje związane z robotami budowlanymi.

    32. Przygotowanie i koordynacja działań związanych z pozyskaniem środków zewnętrznych na inwestycje budowlane.

    33. Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją inwestycji w ramach pozyskanych środków unijnych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.


    Data wprowadzenia: 2003-09-03 1514
    Data upublicznienia: 2003-09-03
    Art. czytany: 8904 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karina Bielawska
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet