(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Organy Powiatu
Starostwo Powiatowe
Oświadczenia majątkowe
Gminy
Jednostki organizacyjne
Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
Spółki prawa handlowego
Organizacje pozarządowe
Finanse i mienie
Nabór pracowników
Przetargi
Licytacje
Jak załatwić sprawę
Aktualności
Ostrzeżenia pogodowe
Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Kontrole
Petycje
Lobbing
Kontakt
Instrukcja obsługi
Nieodpłatna pomoc prawna
Informacja publiczna
Obsługa osób niepełnosprawnych
Wybory samorządowe 2018
Dostępność
Biuro Rzeczy Znalezionych
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Podstawy prawne działania powiatu
Sprzedaż nieruchomości powiatu
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Organizacyjny
  • Zakres działania wydziału
  • Zarkes działania

    Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:

    I. W zakresie obsługi biurowej Rady, Zarządu i Starostwa:

    1. Obsługa kancelaryjno – biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji, w tym:

    1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji,

    2) przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,

    3) opracowywanie materiałów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji Rady oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,

    4) sporządzanie protokołów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji,

    5) prowadzenie rejestrów:

    a) uchwał Rady, Zarządu

    b) wniosków i opinii Komisji

    c) interpelacji wniosków radnych,

    2. Organizacja kontroli społecznych Komisji Rady.

    3. Podejmowanie zadań związanych z nawiązywaniem i rozwijaniem współpracy oraz wymianą doświadczeń z innymi radnymi.

    4. Upowszechnianie i przekazywanie środkom masowego przekazu informacji o działalności Rady, Zarządu i jej Komisji.

    5. Obsługa posiedzeń Zarządu.

    6. Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty.

    7. Prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty.

    8. Zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty.

    9. Prowadzenie korespondencji okolicznościowej i kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno – gospodarczym i kulturalnym mieszkańców powiatu.


    II. W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

    1. Opracowanie projektu Statutu Powiatu.

    2. Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.

    3. Opracowanie projektów Regulaminu Pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji.

    4. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.

    5. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt.

    6. Koordynowanie planów pracy Starostwa.

    7. Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty.

    8. Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.

    9. Prowadzenie ewidencji przepisów prawnych w tym aktów prawa miejscowego.


    III. W zakresie kontroli:

    1. Prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.

    2. Kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych.

    3. Udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych.

    4. Analiza materiałów pokontrolnych i opracowanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działań Starostwa.

    5. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.


    IV. W zakresie skarg i wniosków:

    1. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.

    2. Dokonywanie okresowych analiz sposobu ich załatwiania.


    V. W zakresie spraw kadrowych:

    1. Prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu, pracowników Starostwa oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi i Staroście.

    2. Prowadzenie i dokumentowanie spraw prawnych dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń.

    3. Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie stosownego rejestru.

    4. Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników.

    5. Organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników.

    6. Prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Starostwie.

    7. Koordynowanie szkoleń, kształcenia, dokształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa.

    8. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowanie materiałów i wniosków do decyzji Zarządu lub Starosty.

    9. Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Starosty i Zarządu.

    10. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia pracowników, bezpieczeństwa i higieny pracy, sporządzenie dokumentacji powypadkowej.

    11. Prowadzenie rejestru pracowników Starostwa, list obecności, ewidencji urlopów, czasu pracy pracowników, szkoleń pracowników.

    12. Ewidencjonowanie protokołów i wniosków pokontrolnych organów kontrolujących.

    13. Racjonalna gospodarka funduszem płac.

    14. Sporządzenie niezbędnych sprawozdań statystycznych.

    15. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi.


    VI. W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych:

    1. Opracowanie i realizowanie planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału.

    2. Administrowanie budynkami Starostwa.

    3. Prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych oraz konserwacji budynków Starostwa.

    4. Zabezpieczania przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.

    5. Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa.

    6. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwacja wyposażenia Starostwa.

    7. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.

    8. Gospodarowanie taborem samochodowym.

    9. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa.

    10. Prowadzenie kancelarii niejawnej i archiwum Starostwa.

    11. Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.

    12. Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    13. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz sporządzanie i nadzór nad realizacją planu zamówień publicznych Starostwa.

    14. Obsługa informatyczna Starostwa.

    15. Koordynowanie całokształtu spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

    16. Wykonywanie zadań związanych z wyborami.

    17. Obsługa centrali telefonicznej oraz telefonu.

    18. Prowadzenie spraw związanych z prenumeratą innych wydawnictw urzędowych i prasy.


    VII. W zakresie spraw obywatelskich:

    1. Przygotowywanie pozwoleń w drodze decyzji administracyjnej na prowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę.

    2. Przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie rozdysponowania zebranych datków oraz o ogłoszeniu w prasie.

    3. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowania przedsięwzięć zabezpieczenia imprezy masowej.

    4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego.

    5. Nadzór nad fundacjami.

    6. Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego.

    7. Prowadzenie biura rzeczy znalezionych.

    8. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej.

    9. Sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu.

    10. Organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej i spraw obronnych.

    11. Organizowanie działań związanych z zarządzaniem kryzysowym, obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

    12. Realizowanie programów wynikających z polityki wojewody w zakresie obrony cywilnej.

    13. Wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy

    14. Obsługa komisji bezpieczeństwa i porządku przy Staroście Oleckim oraz prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym.


    Data wprowadzenia: 2009-08-26 1109
    Data upublicznienia: 2009-08-26
    Art. czytany: 6616 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karina Bielawska
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet