KLAUZULA INFORMACYJNA OGÓLNA DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W OLECKU 2018-05-24 1510 Art. czytany: 8575 razy RODO Informacja RODO – ogólna Administrator, dane kontaktowe Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku (dalej: Centrum) reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą przy ul. Gołdapskiej 23, 19-400 Olecko, kontakt: na adres poczty elektronicznej: [email protected], telefonicznie: 87 520 34 30 pisemnie lub osobiście: na adres wskazany powyżej Inspektor Ochrony Danych W Centrum został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować: za pomocą poczty elektronicznej: [email protected] Cele przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania, czas przechowywania poszczególnych kategorii danych Dane osobowe przetwarzane będą w celach: 1. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z realizowaniem zadań przez Centrum (art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia) na podstawie: - Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym - Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego - Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich - Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie - Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych - Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych 2. wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi w związku z realizowaniem zadań przez Centrum na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia; Dane przetwarzane będą przez okres niezbędny do wykonania ciążących na administratorze obowiązków, zgodnie z przepisami prawa. Odbiorcy danych Dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonym w umowie usług na rzecz pracodawcy, na przykład: usługi teleinformatyczne, usług drukarskie, usługi prawne i doradcze. Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do własnych danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Centrum Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych). Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych. |