(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Organy Powiatu
Starostwo Powiatowe
Oświadczenia majątkowe
Gminy
Jednostki organizacyjne
Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
Spółki prawa handlowego
Organizacje pozarządowe
Finanse i mienie
Nabór pracowników
Przetargi
Licytacje
Jak załatwić sprawę
Aktualności
Ostrzeżenia pogodowe
Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Kontrole
Petycje
Lobbing
Kontakt
Instrukcja obsługi
Nieodpłatna pomoc prawna
Informacja publiczna
Obsługa osób niepełnosprawnych
Wybory samorządowe 2018
Dostępność
Biuro Rzeczy Znalezionych
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Podstawy prawne działania powiatu
Sprzedaż nieruchomości powiatu
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Środowiska i Rolnictwa
  • Ogłoszenia
  • Termin złożenia wniosku o wpis do BDO.



    24 lipca 2018 r. mija termin złożenia wniosku o wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (tzw. rejestru BDO).

    Przypominamy, że spis podmiotów objętych obowiązkiem wpisu do rejestru określa art. 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Są to m.in. podmioty :
    - wytwarzające odpady zobowiązane do prowadzenia ewidencji odpadów,
    - transportujące odpady,
    - wprowadzające produkty w opakowaniach, sprzęty elektryczne i elektroniczne, czy baterie i akumulatory na rynek (czyli np. importerzy; producenci; firmy prowadzące działalność magazynową, które pakują produkty przed dalszą wysyłką).

    Należy podkreślić, że część przedsiębiorców miała zostać wpisana do rejestru „z urzędu”, czyli bez konieczności składania wniosku o uzyskanie wpisu do rejestru. Byli to m. in. przedsiębiorcy posiadający decyzje w zakresie wytwarzania, zbierania, czy przetwarzania odpadów lub wpisy do rejestrów działalności regulowanej gmin w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Jednak z uwagi na ilość pracy związaną z przedmiotowym rejestrem, urzędom marszałkowskim nie udało się wpisać „z urzędu” wszystkich przedsiębiorców posiadających ww. decyzje/wpisy.

    Jeżeli przedsiębiorca nie został dotychczas wpisany do rejestru BDO, a powinien uzyskać wpis do rejestru nie tylko ze względu na posiadane decyzje w zakresie gospodarki odpadami np. jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów – powinien złożyć wniosek o wpis do rejestru do 24 lipca 2018 r.

    Wniosek o wpis do rejestru BDO wraz z niezbędnymi oświadczeniami są dostępne na stronach internetowych poszczególnych urzędów marszałkowskich. Wniosek (bez wzorów oświadczeń) dostępny jest także pod adresem : https://bdo.mos.gov.pl/web/wnioski-do-pobrania

    Podmioty wymienione w art. 57 ustawy o odpadach (np.: wprowadzające produkty w opakowaniach na rynek, pojazdy, czy sprzęt elektryczny i elektroniczny na rynek) są dodatkowo objęte obowiązkiem uiszczenia opłaty rejestrowej, a w kolejnych latach opłaty rocznej. Spośród tej grupy zwolnione z uiszczania opłaty rejestracyjnej (nie dotyczy to opłaty rocznej w kolejnych latach) są podmioty, które złożyły stosowne zawiadomienie o rozpoczęciu działalności m.in. w zakresie wprowadzania na rynek produktów w opakowaniach do urzędu marszałkowskiego (art. 79 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi).

    Nadany numer BDO należy umieszczać na dokumentach ewidencji odpadów (m.in.: KPO, KEO). W przypadku podmiotów objętych obowiązkiem opłaty rocznej numer musi być zamieszczany na wszystkich dokumentach związanych z prowadzoną działalnością np. na fakturach czy umowach.

    Prowadzenie działalności bez wymaganego wpisu do rejestru BDO, czy nieumieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością (jeśli jest to wymagane) zagrożone jest administracyjną karą pieniężną w wysokości od 1000 zł do 1 000 000 zł.

    (źródło : http://www.odpady-help.pl)


    Data wprowadzenia: 2018-07-24 0856
    Data upublicznienia: 2018-07-24
    Art. czytany: 3752 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Robert Kozłowski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet