(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Organy Powiatu
A Starostwo Powiatowe
A Oświadczenia majątkowe
A Gminy
A Jednostki organizacyjne
A Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
A Spółki prawa handlowego
A Organizacje pozarządowe
A Finanse i mienie
A Nabór pracowników
A Przetargi
A Licytacje
A Jak załatwić sprawę
A Aktualności
A Ostrzeżenia pogodowe
A Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
A Kontrole
A Petycje
A Lobbing
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Nieodpłatna pomoc prawna
A Informacja publiczna
A Obsługa osób niepełnosprawnych
A Wybory samorządowe 2018
A Dostępność
A Biuro Rzeczy Znalezionych
A Prawo miejscowe
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
  
A Skargi i Wnioski
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A Podstawy prawne działania powiatu
A Sprzedaż nieruchomości powiatu
A Wybory samorządowe 2010
A Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
A» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
A» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
A» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
A» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Organizacyjny
  • Zakres działania wydziału
  • Zarkes działania

    Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:

    I. W zakresie obsługi biurowej Rady, Zarządu i Starostwa:

    1. Obsługa kancelaryjno – biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji, w tym:

    1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji,

    2) przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,

    3) opracowywanie materiałów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji Rady oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,

    4) sporządzanie protokołów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji,

    5) prowadzenie rejestrów:

    a) uchwał Rady, Zarządu

    b) wniosków i opinii Komisji

    c) interpelacji wniosków radnych,

    2. Organizacja kontroli społecznych Komisji Rady.

    3. Podejmowanie zadań związanych z nawiązywaniem i rozwijaniem współpracy oraz wymianą doświadczeń z innymi radnymi.

    4. Upowszechnianie i przekazywanie środkom masowego przekazu informacji o działalności Rady, Zarządu i jej Komisji.

    5. Obsługa posiedzeń Zarządu.

    6. Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty.

    7. Prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty.

    8. Zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty.

    9. Prowadzenie korespondencji okolicznościowej i kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno – gospodarczym i kulturalnym mieszkańców powiatu.


    II. W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

    1. Opracowanie projektu Statutu Powiatu.

    2. Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.

    3. Opracowanie projektów Regulaminu Pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji.

    4. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.

    5. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt.

    6. Koordynowanie planów pracy Starostwa.

    7. Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty.

    8. Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.

    9. Prowadzenie ewidencji przepisów prawnych w tym aktów prawa miejscowego.


    III. W zakresie kontroli:

    1. Prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.

    2. Kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych.

    3. Udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych.

    4. Analiza materiałów pokontrolnych i opracowanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działań Starostwa.

    5. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.


    IV. W zakresie skarg i wniosków:

    1. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.

    2. Dokonywanie okresowych analiz sposobu ich załatwiania.


    V. W zakresie spraw kadrowych:

    1. Prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu, pracowników Starostwa oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi i Staroście.

    2. Prowadzenie i dokumentowanie spraw prawnych dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń.

    3. Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie stosownego rejestru.

    4. Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników.

    5. Organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników.

    6. Prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Starostwie.

    7. Koordynowanie szkoleń, kształcenia, dokształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa.

    8. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowanie materiałów i wniosków do decyzji Zarządu lub Starosty.

    9. Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Starosty i Zarządu.

    10. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia pracowników, bezpieczeństwa i higieny pracy, sporządzenie dokumentacji powypadkowej.

    11. Prowadzenie rejestru pracowników Starostwa, list obecności, ewidencji urlopów, czasu pracy pracowników, szkoleń pracowników.

    12. Ewidencjonowanie protokołów i wniosków pokontrolnych organów kontrolujących.

    13. Racjonalna gospodarka funduszem płac.

    14. Sporządzenie niezbędnych sprawozdań statystycznych.

    15. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi.


    VI. W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych:

    1. Opracowanie i realizowanie planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału.

    2. Administrowanie budynkami Starostwa.

    3. Prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych oraz konserwacji budynków Starostwa.

    4. Zabezpieczania przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.

    5. Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa.

    6. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwacja wyposażenia Starostwa.

    7. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.

    8. Gospodarowanie taborem samochodowym.

    9. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa.

    10. Prowadzenie kancelarii niejawnej i archiwum Starostwa.

    11. Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.

    12. Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    13. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz sporządzanie i nadzór nad realizacją planu zamówień publicznych Starostwa.

    14. Obsługa informatyczna Starostwa.

    15. Koordynowanie całokształtu spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

    16. Wykonywanie zadań związanych z wyborami.

    17. Obsługa centrali telefonicznej oraz telefonu.

    18. Prowadzenie spraw związanych z prenumeratą innych wydawnictw urzędowych i prasy.


    VII. W zakresie spraw obywatelskich:

    1. Przygotowywanie pozwoleń w drodze decyzji administracyjnej na prowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę.

    2. Przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie rozdysponowania zebranych datków oraz o ogłoszeniu w prasie.

    3. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowania przedsięwzięć zabezpieczenia imprezy masowej.

    4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego.

    5. Nadzór nad fundacjami.

    6. Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego.

    7. Prowadzenie biura rzeczy znalezionych.

    8. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej.

    9. Sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu.

    10. Organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej i spraw obronnych.

    11. Organizowanie działań związanych z zarządzaniem kryzysowym, obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

    12. Realizowanie programów wynikających z polityki wojewody w zakresie obrony cywilnej.

    13. Wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy

    14. Obsługa komisji bezpieczeństwa i porządku przy Staroście Oleckim oraz prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym.


    Data wprowadzenia: 2009-08-26 1109
    Data upublicznienia: 2009-08-26
    Art. czytany: 6700 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karina Bielawska
    Rejestr zmian:
    2014-01-15
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karina Bielawska

    2010-01-13
    2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karina Bielawska

    2009-08-26
    3. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Paweł Ostrowski
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Zakres działań i kompetencji Sekretarza
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» Do zadań Sekretarza Powiatu należy:
    System BIP Inet