| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Starostwo Powiatowe   Wydział Organizacyjny    Zakres działania wydziału
 |  
| 
 |  
Zarkes działania
  Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw: 
 
I.	 W zakresie obsługi biurowej Rady, Zarządu i Starostwa: 
 
1.	Obsługa kancelaryjno – biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji, w tym: 
 
1)	gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji, 
 
2)	przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji, 
 
3)	opracowywanie materiałów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji Rady oraz przekazywanie ich właściwym adresatom, 
 
4)	sporządzanie protokołów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji, 
 
5)	prowadzenie rejestrów: 
 
a)	uchwał Rady, Zarządu  
 
b)	wniosków i opinii Komisji 
 
c)	interpelacji wniosków radnych, 
 
2.	Organizacja kontroli społecznych Komisji Rady. 
 
3.	Podejmowanie zadań związanych z nawiązywaniem i rozwijaniem współpracy oraz wymianą doświadczeń z innymi radnymi. 	 
 
4.	Upowszechnianie i przekazywanie środkom masowego przekazu informacji o działalności Rady, Zarządu i jej Komisji. 
 
5.	Obsługa posiedzeń Zarządu. 
 
6.	Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu  i Starosty. 
 
7.	Prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty. 
 
8.	Zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty. 
 
9.	Prowadzenie korespondencji okolicznościowej i kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno – gospodarczym i kulturalnym mieszkańców powiatu. 
 
 
II.     W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa: 
 
1.	Opracowanie projektu Statutu Powiatu. 
 
2.	Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa. 
 
3.	Opracowanie projektów Regulaminu Pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji. 
 
4.	Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa. 
 
5.	Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt. 
 
6.	Koordynowanie planów pracy Starostwa. 
 
7.	Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty. 
 
8.	Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom. 
 
9.	Prowadzenie ewidencji przepisów prawnych w tym aktów prawa miejscowego. 
 
 
III.    W zakresie kontroli: 
 
1.	Prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty. 
 
2.	Kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych. 
 
3.	Udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych. 
 
4.	Analiza materiałów pokontrolnych i opracowanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działań Starostwa. 
 
5.	Sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami. 
 
 
IV.    W zakresie skarg i wniosków: 
 
1.	Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków. 
 
2.	Dokonywanie okresowych analiz sposobu ich załatwiania. 
 
 
V.      W zakresie spraw kadrowych: 
 
1.	Prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu, pracowników Starostwa oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi i Staroście. 
 
2.	Prowadzenie i dokumentowanie spraw prawnych dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń. 
 
3.	Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie stosownego rejestru. 
 
4.	Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników. 
 
5.	Organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników. 
 
6.	Prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Starostwie. 
 
7.	Koordynowanie szkoleń, kształcenia, dokształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa. 
 
8.	Prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowanie materiałów i wniosków do decyzji Zarządu lub Starosty. 
 
9.	Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Starosty i Zarządu. 
 
10.	Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia pracowników, bezpieczeństwa i higieny pracy, sporządzenie dokumentacji powypadkowej. 
 
11.	Prowadzenie rejestru pracowników Starostwa, list obecności, ewidencji urlopów, czasu pracy pracowników, szkoleń pracowników. 
 
12.	Ewidencjonowanie protokołów i wniosków pokontrolnych organów kontrolujących. 
 
13.	Racjonalna gospodarka funduszem płac. 
 
14.	Sporządzenie niezbędnych sprawozdań statystycznych. 
  
15.	Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi.  
 
 
VI.    W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych: 
 
1.	Opracowanie i realizowanie planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału. 
 
2.	Administrowanie budynkami Starostwa. 
 
3.	Prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych oraz konserwacji budynków Starostwa. 
 
4.	Zabezpieczania przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. 
 
5.	Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa. 
 
6.	Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwacja wyposażenia Starostwa. 
 
7.	Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami. 
 
8.	Gospodarowanie taborem samochodowym. 
 
9.	Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa. 
 
10.	Prowadzenie kancelarii niejawnej i archiwum Starostwa. 
 
11.	Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa. 
 
12.	Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. 
 
13.	Nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz sporządzanie i nadzór nad realizacją planu zamówień publicznych Starostwa. 
 
14.	Obsługa informatyczna Starostwa. 
 
15.	Koordynowanie całokształtu spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. 
 
16.	Wykonywanie zadań związanych z wyborami. 
 
17.	Obsługa centrali telefonicznej oraz telefonu. 
 
18.	Prowadzenie spraw związanych z prenumeratą innych wydawnictw urzędowych i prasy. 
 
 
VII.  W zakresie spraw obywatelskich: 
 
1.	Przygotowywanie pozwoleń w drodze decyzji administracyjnej na prowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę. 
 
2.	Przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie rozdysponowania zebranych datków oraz o ogłoszeniu w prasie. 
 
3.	Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowania przedsięwzięć zabezpieczenia imprezy masowej. 
 
4.	Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego. 
 
5.	Nadzór nad fundacjami. 
 
6.	Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego.   
 
7.	Prowadzenie biura rzeczy znalezionych. 
 
8.	Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej. 
 
9.	Sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu. 
 
10.	Organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej i spraw obronnych. 
 
11.	Organizowanie działań związanych z zarządzaniem kryzysowym, obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. 
 
12.	Realizowanie programów wynikających z polityki wojewody w zakresie obrony cywilnej. 
 
13.	Wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy 
 
14.	Obsługa komisji bezpieczeństwa i porządku przy Staroście Oleckim oraz prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym. 
  Data wprowadzenia: 2009-08-26 1109 Data upublicznienia: 2009-08-26 Art. czytany: 8337 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Karina Bielawska
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 |