(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Organy Powiatu
A Starostwo Powiatowe
A Oświadczenia majątkowe
A Gminy
A Jednostki organizacyjne
A Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
A Spółki prawa handlowego
A Organizacje pozarządowe
A Finanse i mienie
A Nabór pracowników
A Przetargi
A Licytacje
A Jak załatwić sprawę
A Aktualności
A Ostrzeżenia pogodowe
A Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
A Kontrole
A Petycje
A Lobbing
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Nieodpłatna pomoc prawna
A Informacja publiczna
A Obsługa osób niepełnosprawnych
A Wybory samorządowe 2018
A Dostępność
A Biuro Rzeczy Znalezionych
A Prawo miejscowe
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
  
A Skargi i Wnioski
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A Podstawy prawne działania powiatu
A Sprzedaż nieruchomości powiatu
A Wybory samorządowe 2010
A Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
A» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
A» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
A» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
A» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Komunikacji i Transportu
  • Jak załatwić sprawę
  • Wydanie prawa jazdy: utrata, zmiana danych, upływ daty ważności uzyskanego uprawnienia

    WYDANIE PRAWA JAZDY: UTRATA, ZMIANA DANYCH, UPŁYW DATY WAŻNOŚCI UZYSKANEGO UPRAWNIENIA:

    I. PODSTAWA PRAWNA:

    1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 627 z późn. zm.).

    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231).

    3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013 r. poz. 83 ).

    4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016r w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 702).

    5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu- Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. z 2015r., poz. 681 z późn. zm. ).

    II. WYMAGANE DOKUMENTY:

    1. Wniosek o wydanie prawa jazdy lub pozwolenia; wzór wniosku zgodny z załącznikiem do rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami ( Dz. U. z 2012r. poz. 1005 ze zm.) wraz z załączonym do wnioskiem oświadczeniem o zamieszkaniu

    lub zgodny z załącznikiem do rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231).

    2. wyraźna, aktualna i kolorowa fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm; wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;

    3. kserokopia dotychczasowego prawa jazdy (jeżeli wydanie dokumentu następuje w wyniku
    zmiany danych lub zniszczenia).

    4. Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami (dot. kat. C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E).
    W/w orzeczenia wymagane są jeżeli zmiana danych dotyczy zmiany daty ważności uzyskanych uprawnień.

    5. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej

    III. SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU

    Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć:

    - osobiście w Starostwie Powiatowym w Olecku 19-400 Olecko ul. Kolejowa 32, pokój nr 8 od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15: 30

    - za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres

    - za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie https://www.esp.pwpw.pl/ link do strony znajduje się również : na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku . Przy złożeniu wniosku za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej należy spełnić dodatkowe warunki określone w rozdziale 5 „ składanie wniosków elektronicznych” rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231).oraz zakres i warunki świadczenia usług określonych przez PWPW na stronie https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help

    UWAGA: W przypadku pobrania wniosku z internetu należy go wydrukować obustronnie na jednej kartce formatu A4 w układzie poziomym, bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji – druk bez marginesów! (w opcjach drukowania ustaw: brak skalowania strony), w normalnym, a nie oszczędnościowym trybie wydruku. Ze względu na niewielkie marginesy formularza, wydruk na niektórych drukarkach np. laserowych może być niemożliwy.
    Wniosek może zostać odrzucony w przypadku nie zachowania powyższych wymagań.

    IV. OPŁATY :
    • opłata za wydanie prawa jazdy: 100,00 zł.
    • opłata ewidencyjna za wydanie prawa jazdy/ za przedłużenie ważności określonej kategorii prawa jazdy : 0,50zł.

    Opłatę za wydanie prawa jazdy można wnieść w kasie Starostwa Powiatowego w Olecku; ul. Kolejowa 32, I piętro, w godzinach od 8Ł00-14Ł00 (od poniedziałku do piątku) lub dokonać wpłaty na niżej wskazane konto:

    - za wydanie prawa jazdy, kwota 100,00 zł na konto Starostwa Powiatowego w Olecku nr 20 9339 0006 0000 0008 6501 0001 Bank Spółdzielczy w Olecku

    - opłata ewidencyjna za wydanie prawa jazdy – kwota 0,50 zł na konto Starostwa Powiatowego w Olecku nr 09 9339 0006 0000 0008 6501 0005 Bank Spółdzielczy w Olecku

    V. TERMIN ROZPATRZENIA SPRAWY

    Czas oczekiwania na wydanie dokumentu około - 10 dni od wniesienia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.
    Odmowa wydania prawa jazdy następuje w drodze decyzji administracyjnej.

    VI. SPOSÓB ODBIORU

    Prawo jazdy wydaje się uprawnionej osobie, w zależności od określonego we wniosku sposobu jego przekazania:

    1) za pośrednictwem operatora w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. – Prawo pocztowe ( Dz. U z 2012r., poz. 1529 oraz Dz. U. z 2015 r. , poz. 1830 ), z wyjątkiem przypadków, w których warunkiem otrzymania nowego dokumentu jest zwrot dotychczas posiadanego – przesyłając dokument za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;

    2) bezpośrednio – za pokwitowaniem odbioru dokonanym na wniosku.

    UWAGA: Prawo jazdy osoby składającej wniosek elektroniczny nie może być przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

    VII. SPRAWY ROZPATRUJE I UDZIELA WYJAŚNIEŃ

    Starostwo Powiatowe w Olecku , ul. Kolejowa 32 , Wydział Komunikacji i Transportu , pokój nr 8, tel.087 520 22 94 wew. 38
    Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach: 7 30-15 30

    VIII. TRYB ODWOŁAWCZY

    Od decyzji odmownej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie , za pośrednictwem Starosty Oleckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.



    Data wprowadzenia: 2014-03-04 1216
    Data upublicznienia: 2014-03-04
    Art. czytany: 9439 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Paweł Ostrowski
    Rejestr zmian:
    2020-07-28
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Paweł Ostrowski

    2016-10-25
    2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karina Bielawska

    2015-05-19
    3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Paweł Ostrowski

    2015-01-07
    4. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karina Bielawska

    2014-07-08
    5. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karina Bielawska

    2014-03-04
    6. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Paweł Ostrowski
    7. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Paweł Ostrowski
    8. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Paweł Ostrowski
    9. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Paweł Ostrowski
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet